Cum transformi încrederea în loialitate
Un donator înțeles și ascultat este un donator loial. Este mult de muncă, spune Roxana Sofică, grantmaker ARC și consultant în fundraising, și trebuie să înțelegem că o astfel de relație înseamnă mai multă deschidere din partea noastră. Dar odată ce ajungem la inima donatorului, putem construi un parteneriat pe viață.
Pentru ca donatorii individuali să aibă încredere în tine și în campania ta, trebuie să fii transparent într-un mod cât mai coerent. Astfel zis, organizațiile își vor restructura site-ul, de exemplu, pornind de la nevoile și întrebările donatorilor. Pagina ta nu este un avizier, este un loc unde interacționezi cu comunitatea de la care ceri ajutorul, așadar trebuie să știi ce întrebări ți-ar pune donatorii, iar răspunsurile să le intregrezi în comunicare ta.
În urmă cu câțiva ani, site-ul nu era văzut ca un intrument de fundraising. Butonul de donează era ascuns pe o pagină, într-o secțiune rar vizitată, dar acest lucru s-a schimbat, iar organizațiile scot butonul de donație chiar pe prima pagină și îl lasă acolo, indiferent de campaniile pe care le organizează. Ca acest lucru să aducă rezultate cât mai bune, recomand organizațiilor să-și rafineze mesajele de fundraising și să nu uite să-și păstreze aceeași voce și personalitate, indiferent că ele comunică pe Facebook, pagina personală sau prin email-uri.
Un alt lucru important pentru viitoarele campanii dedicate donatorilor individuali: aveți grijă ca oamenii să vă cunoască. Să vă cunoască pe voi, cei din spatele mesajelor postate. Cred că e util pentru donatori ca mesajul de fundraising să fie asumat de cineva din organizație, căruia să nu-i fie frică să vorbească și să se arate. O persoană aduce mai multă încredere decât un text stilizat, lipit la o poză. Gândiți-vă că donatorul pe care-l aduceți în organizație trebuie să simtă că o cunoaște cât mai bine pe persoana care-i va trimite lună de lună newslettere.
Răbdare, răbdare, răbdare
Comunitățile solide de donatori nu apar în urma unei singure campanii, de aceea, noi sugerăm ca odată aleasă metoda (Debit direct, online donations, direct mail), o organizație să petreacă trei ani pentru a vedea cum îi cresc rezultatele.
Cred că este important să înțeleagă că pentru campaniile pentru donatori individuali e musai nevoie de investiție în primă fază și să nu caute scurtături în metode.
Urmărește procesul, pentru că apar greșeli. De exemplu, avem metoda debitului direct, unde ai nevoie de fundraiseri stradali, dar unele organizații ne spun că nu e nevoie decât de câțiva voluntari sau sunt suficienți oamenii din echipă. Realitatea ne-a arătat că nu funcționează.
Pentru debitul direct, trebuie să ai constant interacțiuni. Ca organizație, poți alege o variantă ușoară și să intri în 3-5 companii, unde strângi un anumit număr de donatori. Dar oamenii renunță la donații după prima sau a doua lună, iar atunci cum revii la ținta propusă? Cât de ușor îți va fi să intri în alte 3-5 companii? Dacă ai constant 3-5 fundraiseri stradali, vei putea atrage constant donatori noi, care vor acoperi inevitabilele rezilieri și renunțări.
Poveștile continuă să joace un rol central în comunicările de fundraising, iar organizațiile înțeleg că în momentul solicitării este nevoie de o emoție puternică! Dar această emoție puternică nu trebuie doar menținută, ci trebuie să construiești în jurul ei. Nu poți să-l ții tot timpul în chingi pe om, ai nevoie să creezi un echilibru în emoțiile donatorului, de aceea noi recomandăm ca fiecare organizație să-și asume încă de la bun început un plan de creștere și cultivare.
Mai mult, ca organizațe, trebuie să știi că fiecare newsletter este de fapt un pas mai adânc în relația cu organizația. Nu este o repetiție, este o dezvoltare. Nu vrei să-i lași donatorului sentimentul că de fiecare dată când îi scrii, faceți cunoștință. Îi arăți că știi despre ce ați comunicat până acum.
OTHER ARTICLES
FOLLOW US
#cronicidefilantropie
No comment yet, add your voice below!